LP4Q menganjurkan simposium kerja kemanusiaan bagi menyokong Semenanjung Gaza

Pada Hari Kedua Persidangan Kelima

LP4Q menganjurkan simposium kerja kemanusiaan bagi menyokong Semenanjung Gaza

LP4Q, menyedari keperluan mendesak, telah mengambil langkah penting dengan menganjurkan simposium kerja kemanusiaan penting yang memberi tumpuan kepada sokongan bagi Semenanjung Gaza.
Pada hari Sabtu, Liga Ahli Parlimen al-Quds menganjurkan simposium penting di peringkat global. Para peserta datang dari pelbagai institusi dan agensi bantuan/kemanusiaan, semuanya bersatu dalam sokongan mereka untuk kerja-kerja kemanusiaan di Semenanjung Gaza.
Simposium itu membincangkan projek kemanusiaan keutamaan paling kritikal yang dijalankan oleh persatuan khusus dalam bidang ini dan bertujuan untuk mewujudkan platform rangkaian untuk menyokong kerja kemanusiaan di Palestin, terutamanya di Semenanjung Gaza.
Wakil-wakil daripada Arab (International Organization for Reconstruction in Palestine, the International Committee for Breaking the Siege of Gaza, Union of Gaza Strip Municipalities and the United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees (UNRWA)) telah mengambil bahagian dalam simposium itu, yang merangkumi menandatangani memorandum persefahaman antara LP4Q dan wakil institusi.
Liga Ahli Parlimen Al-Quds melancarkan aktiviti persidangan parlimen antarabangsa kelima, 'Kebebasan dan Kemerdekaan untuk Palestin,' pada hari Jumaat di Istanbul, di bawah naungan Parlimen Turki.
Persidangan tiga hari itu dihadiri oleh Presiden Turki Recep Tayyip Erdoğan, Speaker Parlimen Turki Prof. Numan Kurtulmuş, lebih 700 ahli parlimen dari 80 negara, dan tokoh rasmi, antarabangsa dan Turki.
Persidangan itu bertujuan untuk menyambung semula pencapaian LP4Q sejak penubuhannya memandangkan persekitaran antarabangsa strategik semasa yang menyeru untuk menamatkan pencerobohan dan perang genosid yang dilancarkan oleh Penjajah Israel terhadap rakyat Palestin dengan meningkatkan kekuatan, status dan peranan LP4Q dalam persada antarabangsa, sebagai serta mensinergikan idea, projek, dan usaha parlimen dunia dalam berkhidmat untuk Palestin."

Khas untuk Anda

Naib Presiden Liga (LP4Q): Mereka yang menyokong perang pembunuhan beramai-ramai Israel akan diserahkan kepada tong sampah dalam sejarah.

Naib Presiden Liga (LP4Q): Mereka yang menyokong perang pembunuhan beramai-ramai Israel akan diserahkan kepada tong sampah dalam sejarah.

Naib Presiden Liga Ahli Parlimen al-Quds (LP4Q) dan ahli Parlimen Turki, Dr. Nureddin Nebati, menyatakan pada hari Jumaat bahawa mereka yang menyokong perang pemusnahan yang dilancarkan oleh Penjajah Israel terhadap Semenanjung Gaza akan menjadi timbunan abu sejarah. Semasa ucapannya pada sesi pembukaan persidangan kelima LP4Q, Nebati menjelaskan bahawa perjuangan Palestin adalah isu yang Barat... Teruskan Membaca