Menteri Kehakiman Turki: Pembunuhan beramai-ramai terhadap rakyat Palestin telah berlaku lama sebelum 7 Oktober

Menteri Kehakiman Turki: Pembunuhan beramai-ramai terhadap rakyat Palestin telah berlaku lama sebelum 7 Oktober

Menteri Kehakiman Turki: Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada LP4Q, yang saya sokong dengan sepenuh hati, kerana menganjurkan persidangan ini.
Menteri Kehakiman Turki Yılmaz Tunç menjelaskan bahawa pembunuhan beramai-ramai dan pembersihan etnik terhadap rakyat Palestin oleh Penjajah Israel telah wujud lama sebelum 7 Oktober.
Tunç campur tangan semasa Seminar Undang-undang yang diadakan pada hari kedua persidangan LP4Q, menunjukkan bahawa Israel tidak boleh dipanggil negara kerana ia bertindak sebagai sebuah organisasi, "hak untuk hidup, sara hidup, keselamatan, dan harta benda tidak terpakai kepada rakyat Palestin, jadi mengapa kita tidak mendengar suara mereka yang mendakwa mempertahankan negeri ini di Barat menangani isu-isu ini?"
Beliau juga menyatakan bahawa "Menteri Luar Israel menulis tweet maklumat mengelirukan untuk menutup jenayahnya dan menyerang ucapan Presiden Recep Tayyip Erdogan semasa persidangan LP4Q, tetapi tweet ini tidak mencukupi untuk menyembunyikan fakta yang telah menjadi jelas kepada semua orang." Kemudian menegaskan bahawa "orang yang mempertahankan hak di dunia ialah Presiden Erdogan, dan dia adalah satu-satunya pemimpin yang bercakap mengenai perintah dunia yang tidak mencukupi, jadi mereka menekan dan menyasarkannya."
Lebih-lebih lagi, menteri itu berhujah, "Mereka mengambil tanah dan rumah mereka... Adakah anda mendengar rejim ini berkata apa-apa? Semua artikel yang disebut dalam konvensyen antarabangsa telah dilanggar," menyatakan kekesalan kerana tidak mengambil langkah berjaga-jaga terhadap Penjajah Israel sebelum 7 Oktober .
Terakhir, beliau menjelaskan bahawa semua jenayah dan pelanggaran yang disaksikan di Palestin mesti dibawa ke muka pengadilan, dan Netanyahu mesti berdiri di mahkamah, dengan menyebut bahawa "Sejak 2017, pertuduhan dengan bukti telah difailkan terhadap Penjajah Israel, tetapi malangnya, tiada siapa yang mampu memaksa mereka."
Menteri Kehakiman Turki Yılmaz Tunç mengucapkan terima kasih kepada LP4Q, yang dia sokong dengan sepenuh hati, kerana menganjurkan persidangan ini di tengah-tengah masa sensitif ini untuk perjuangan Palestin dan memandangkan jenayah yang dilakukan terhadap manusia di Semenanjung Gaza.

Dalam perkara berkaitan, Menteri Luar Israel Israel Katz menyerang Presiden Erdogan melalui platform X dengan gambar yang menyinggung dilampirkan pada satu jawatan.

Liga Ahli Parlimen Al-Quds melancarkan aktiviti persidangan parlimen antarabangsa kelima, 'Kebebasan dan Kemerdekaan untuk Palestin,' pada hari Jumaat di Istanbul, di bawah naungan Parlimen Turki.
Persidangan tiga hari itu dihadiri oleh Presiden Turki Recep Tayyip Erdoğan, Speaker Parlimen Turki Prof. Numan Kurtulmuş, lebih 700 ahli parlimen dari 80 negara, dan tokoh rasmi, antarabangsa dan Turki.

Khas untuk Anda

LP4Q Mengadakan Seminar Undang-undang dengan Penyertaan Menteri Kehakiman Turki

LP4Q Mengadakan Seminar Undang-undang dengan Penyertaan Menteri Kehakiman Turki

Dalam seminar undang-undang yang diadakan pada hari Sabtu di luar persidangan kelima LP4Q, pakar dalam undang-undang antarabangsa menyatakan kekecewaan mereka mengenai prosiding undang-undang yang perlahan terhadap Israel dan perlindungan undang-undang Barat yang diperuntukkan baginya dalam perang genosid yang dilakukan terhadap orang awam di Semenanjung Gaza. Dalam campur tangan pada seminar... Teruskan Membaca