Kurtulmuş: Masa Telah Tiba untuk Perjuangan Sebenar Menentang Ketidakadilan Israel

Kurtulmuş: Masa Telah Tiba untuk Perjuangan Sebenar Menentang Ketidakadilan Israel

Speaker Parlimen Turki, Prof. Numan Kurtulmuş, menyatakan pada hari Jumaat bahawa sebab utama yang membawa kepada penerusan perang pembunuhan beramai-ramai Israel di Semenanjung Gaza adalah ketidakupayaan dunia Islam untuk membuat keputusan sendiri dan kekurangan kuasa.
Semasa ucapannya pada sesi pembukaan persidangan kelima LP4Q, beliau menambah bahawa akan ada perjuangan jangka panjang menentang ketidakadilan Israel yang dilancarkan ke atas rakyat Palestin, dan kita mesti bersedia untuk itu. Masanya telah tiba untuk berjuang dan berdiri di hadapan ketidakadilan, menekankan, "Kerja dan tugas kami adalah untuk membuat susulan dalam semua forum antarabangsa dan global yang tersedia untuk menamatkan pembunuhan beramai-ramai terhadap rakyat Palestin."
Beliau kemudian menjelaskan bahawa kerajaan Barat berat sebelah terhadap Penjajah dan menyokong perang pemusnahan dengan menggunakan penindasan dan keganasan terhadap rakyat mereka yang menyokong hak Palestin dan menentang protes pelajar yang menyokong Palestin di universiti utama Amerika.
Kurtulmuş menyambung semula, "Anda boleh membunuh setiap kanak-kanak dan setiap lelaki muda, tetapi jenayah ini akan berbalik kepada anda, dan rakyat Palestin akan berjuang dan bertahan. Mereka heroik, dan kami berharap untuk berkumpul di Jerusalem yang telah dibebaskan dengan lagu-lagu kebebasan. suatu hari nanti, insyaAllah!"
Speaker Parlimen Turki menegaskan bahawa sudah tiba masanya untuk mengubah sistem antarabangsa dan mewujudkan dunia baharu yang lebih adil dan menghormati orang di mana-mana.
Hari ini, Jumaat, Liga Ahli Parlimen al-Quds melancarkan aktiviti persidangan parlimen antarabangsa kelimanya di Istanbul, di bawah naungan Parlimen Turki, bertajuk 'Kebebasan dan Kemerdekaan untuk Palestin.'
Presiden Turki Recep Tayyip Erdoğan, Speaker Parlimen Turki, Prof. Numan Kurtulmuş, dan lebih 700 ahli parlimen dari 80 negara, serta tokoh rasmi, antarabangsa dan Turki, dijangka mengambil bahagian dalam persidangan tiga hari itu.

Khas untuk Anda

Ahli Parlimen Al Quds Melancarkan Persidangan Kelimanya di Istanbul

Ahli Parlimen Al Quds Melancarkan Persidangan Kelimanya di Istanbul

Liga Ahli Parlimen Al Quds melancarkan aktiviti persidangan parlimen antarabangsa kelimanya di Istanbul pada hari Jumaat, di bawah naungan Parlimen Turki, bertajuk 'Kebebasan dan Kemerdekaan untuk Palestin.' Presiden Turki Recep Tayyip Erdoğan, Speaker Parlimen Turki, Prof. Numan Kurtulmuş, dan lebih 700 ahli parlimen dari 80 negara, serta tokoh rasmi, antarabangsa dan Turki, akan... Teruskan Membaca