Badan Eksekutif LP4Q Mengadakan Mesyuarat di Istanbul

Badan Eksekutif LP4Q Mengadakan Mesyuarat di Istanbul

Badan Eksekutif Liga Ahli Parlimen Al-Quds telah mengadakan mesyuarat umum, pada hari Selasa, bertarikh 11/07/2023 yang diketuai oleh Pengerusi Rasmi Liga Parlimen untuk Al-Quds, Hamid bin Abdullah al-Ahmad, di ibu pejabat, Istanbul. 

Mesyuarat ini telah dihadiri oleh Pengerusi Liga, Ahli Badan Eksekutif, Adel Rashid, Ahli Badan Eksekutif, MP Nigeria Yunusa Abubakar, Naib Presiden Hal Ehwal Asia, Mohammad Akl, Naib Presiden untuk Hal Ehwal Afrika, Bashir Djarallah, Penasihat Liga, Munir Said, dan Ketua Pengarah Liga, Dr Mohammad Makram Balawi, dan Ketua Jabatan Perhubungan Awam Liga, Abdullah Al-Beltaji.

Mesyurat tersebut mengadakan perbincangan mengenai pencapaian Liga sejak awal tahun 2023 ini, kempen yang dianjurkan oleh Liga, penganjuran persidangan tahungan Liga, dan juga perkembangan di arena Palestin, khususnya, serangan pendudukan ke atas kem Jenin dan Bandar Palestin di Tebing Barat yang telah diduduki.

Pengerusi Liga ini, Sheikh Hamid bin Abdullah al-Ahmar, pada hujungnya, mempengerusikan mesyuarat badan eksekutif, menjelaskan bahawa Liga memberi taklimat kepada ahli parlimen mengenai jenayah pendudukan Israel terhadap kem Jenin dan peningkatan serangan oleh peneroka di bandar dan kampung Palestin dan peningkatan kerajaan pendudukan rancangan untuk menyahudikan di kawasan Baitulmaqdis.

Al-Ahmar turut menambah bahawa liga meneruskan usaha parlimen untuk meningkatkan kehadiran perjuangan Palestin di parlimen Arab, Islam dan antarabangsa serta institusi PBB yang berkaitan, menunjukkan bahawa liga telah mengukuhkan kehadiran dan komunikasinya dengan parlimen Eropah dan mengetuai kempen. untuk menyampaikan kebenaran kepada parlimen tersebut dan berkoordinasi dengan mereka untuk menyokong perjuangan Palestin.

 

Khas untuk Anda

Kurtulmuş: Masa Telah Tiba untuk Perjuangan Sebenar Menentang Ketidakadilan Israel

Kurtulmuş: Masa Telah Tiba untuk Perjuangan Sebenar Menentang Ketidakadilan Israel

Speaker Parlimen Turki, Prof. Numan Kurtulmuş, menyatakan pada hari Jumaat bahawa sebab utama yang membawa kepada penerusan perang pembunuhan beramai-ramai Israel di Semenanjung Gaza adalah ketidakupayaan dunia Islam untuk membuat keputusan sendiri dan kekurangan kuasa. Semasa ucapannya pada sesi pembukaan persidangan kelima LP4Q, beliau menambah bahawa akan ada perjuangan jangka panjang... Teruskan Membaca